יום שבת, 21 באוגוסט 2010

הפקת וידאו באינטרנט/איך משווקים את הסטרט-אפ הישראלי וולטריקס באינטרנט? סקירת כלים ותובנות.

שיווק בוידאו/קמפיין וידאו ויראלי/שיווק ברשתות חברתיות. איך משווקים סטרט-אפ ישראלי בחו"ל? כשקיבלנו את פרוייקט וולטריקס, שאלנו את עצמנו את שאלת מיליון הדולר, איך מצליחים לשווק אתר ישראלי בארה"ב? אין משנה סדורה בעניין בזה, ואפשר לומר שמדובר באסטרטגיה שמשולבים בה לא מעט תהיות, ספקות, שאלות וחיפושי דרך. איך יוצרים נוכחות רשתית באתרים מובילים בארה"ב לאתר ישראלי המשווק תוכנה ייחודית? האם כדאי לתקוף את הנושא באמצעות טקטיקה ישירה ולספר על האתר באופן ישיר? או שאולי ליצור קמפייו וידאו ויראלי שיסייע בדחיפת טרפיק לאתר? מי יוביל קמפיין כזה? שחקן? דמות אנימטורית? מנהל הפיתוח? או שאולי אנחנו לא זקוקים לאף אחד מן הכלים, פשוט ליצור סרטי כותרות ולקוות שגולשים יכנסו לאתר של וולטריקס.





1001 שאלות הובילו אותנו למסקנה אחת. קמפיין ויראלי חייב לייצר תקדים. בלי תקדים לא נצליח ליצור צפיות, בלי צפיות לא נביא טרפיק, בלי טרפיק לא נקדם את האתר של וולטריקס. התקדים הוא ההיבט החשוב ביותר בקמפיין וידאו. קל מאוד ליצור קמפיין שיווקי טכני, אבל בספק מאוד אם קמפיין כזה יניב תנועת גולשים אל האתר. סקירת מפת כלי השיווק שמתהווה היום ברשת, מובילה למסקנה אחת. רק קמפיין שעושה שימוש במגוון שיטות קידום באינטרנט, יוביל גולש להתעניין בו. הגולש נחשף לאלפי סרטונים ברשת. הבולטים שבהם הגיעו אליו באמצעות המייל או תוך כדי שיטוט באתרים מובילים: פייסבוק, יוטיוב, טוויטר, פרנפיד, מטה-קפה ועוד. הסרטונים הפרועים ביותר גונבים את מירב תשומת הלב ולכן אסור להתפשר על הפתרון. ברגע המבחן, אף אחד לא יהיה ליד הסרטון וישכנע את הגולש לצפות בו או להעביר אותו הלאה. חייבים ליצור מהלך הדוחף את הסרטונים בכמה שיותר אתרים ורשתות חברתיות.





הפתרון שהחל מתהווה, כיסה את מירב הדרישות והמאפיינים הנדרשים. היה חשוב למשקיעים בסטרט-אפ הישראלי וולטריקס להגיע לקהל יעד בצפון אמריקה, ליתר דיוק ארה"ב וקנדה. זה היה היעד מספר אחד בקמפיין ולכן היה חיוני להגיע עם פתרון שנובע מהדרישה. קמפיין תרנגולי ההודו של וולטריקס מספק את הסחורה. לקהל היעד תרנגול ההודו הוא חיה מוכרת והיחס אליה דומה ליחס שיש לישראלים לתרנגול כפרות ביום כיפור. קמפיין וולטריקס באתר יוטיוב יוצר פלטפורמת השקה ידידותית לגולש. הוא עושה שימוש בהומור ובמילות מפתח המשפרים את הנוכחות הרשתית ומסייעים לקמפיין להמריא ולהגיע לקהל יעד רלוונטי. התוצאה, קמפיין וידאו ויראלי שנבנה להוביל מהלך ארוך טווח ברשת. בסיומו של כל סרטון, מופיע לינק לאתר וולטריקס. מבלי לדבר באופן ישיר על המוצר או השירות.





למעשה, עד עכשיו, גם אתם לא יודעים שום דבר על וולטריקס. זה לא מה שחשוב. מה שחשוב ליצור גירוי ועניין שיובילו את הגולשים להיכנס לאתר וולטריקס ולנסות להשלים את הפאזל. אתר וולטריקס מספק לגולש פלטפורמת יישומים הכוללת: מנוע חיפוש חזותי, דפדפן, נגן מדיה, רשת חברתית ואתר שיתוף קבצים. אם היינו נוקטים בגישה הישירה, גולשים היו מסתפקים בצפייה בסרטונים, אבל בספק, אם היו נכנסים לאתר וולטריקס. לסיכום, אין טקטיקה אחת לקידום, חברה, עסק או אתר באינטרנט. פיתוח שיטות הקידום נובע מהצרכים הייחודיים לכל מוצר, שירות או אתר. וידאו פוש מתמחים בפיתוח, שיווק, מסחר והפצת וידאו לכל מטרה. למידע נוסף, בקרו באתר וידאו פוש וצפו בעבודות וידאו מבית וידאו פוש

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה